Huawei Watch 2 (Wear OS) – nie może się połączyć / can’t connect with Wear App

Jeśli Twój smartwatch nie może połączyć się lub konkretnie synchronizować z aplikacją Google Wear OS na telefonie, posiadasz nowy telefon bądź występuje komunikat „Rozparuj zegarek i paruj ponownie (czy jakoś tak)”…

A spełnione są poniższych z warunków:

  • bateria w smartwatch naładowana min. w 50%
  • uruchomiony Bluetooth na zegarku i w telefonie
  • urządzenia sprarowane poprzez potwierdzenie zgodności kodów na obydwu urządzeniach
  • ponowna instalacja Wear OS na zegarku i telefonie
  • zaktualizowany system i aplikacje na zegarku i w telefonie

Jeśli nie chcesz resetować zegarka do ustawień fabrycznych (bo wtedy przechodzi on automatycznie w stan umożliwiający ponowne dodanie go do aplikacji Wear OS) możesz wypróbować następujące rozwiązania:

  • usunięcie powiązania (sparowania) z zegarkiem w opcjach bluetooth (lub jeśli masz możliwość usunięcia danych aplikacji bluetooth)
  • wyczyszczenie pamięci podręcznej/danych aplikacji Google Play, Wear OS (w telefonie w ustawieniach/aplikacjach; na zegarku – w pamięci zegarka)

Normalnie sparowanie smartwatch’a Wear OS (Android Wear) odbywa się tylko kilka sekund po zimnym starcie zegarka (ze stanu wyłączony) lub nieco dłużej po resecie zegarka do ustawień fabrycznych. Na szczęście również na to jest sposób, znalazłem go po krętych poszukiwaniach w internetach, na XDA, a opisuję go po polsku poniżej.

    1. Ściągamy sterowniki i biblioteki ADB (np. stąd, sekcja download), wypakuj do katalogu: c:\adb lub gdzie chcesz..
    2. Po pierwsze rozparowujemy połączenie z zegarkiem, chyba, że nie jest sparowany. (w moim przypadku był sparowany lecz bez komunikacji z Wear App)
    3. Wyłączamy bluetooth w telefonie
    4. Wchodzimy na smartwatch’u do USTAWIENIA -> SYSTEM -> Informacje o systemie -> ..i tak długo tapamy w Build aż pojawi się komunikat „Jesteś programistą”
    5. W opcjach programisty musimy włączyć debugowanie ADB i debugowanie po WIFI (opcje te umożliwiają połączenie się z każdym androidem i wydawanie mu komend przez konsolę (linię poleceń) :)
    6. Sprawdź i zapamiętaj swoje IP, następnie z komputera, wejdź do katalogu c:\adb (uruchom linię poleceń cmd w windows lub uruchom powershell, przejdź do katalogu adb poprzez komendę: cd c:\adb lub trzymając shift i klikając prawym na folder adb – opcja: otwórz linię poleceń/powershell tutaj…  (uwaga w powershell wpisujemy ./adb.exe ….. aby uruchomić)
    7. Jeśli jesteś w katalogu adb: wydaj polecenie zmieniając adres IP na swój… łączysz się na porcie 5555 np.:
      adb connect 192.168.1.150:5555
    8. Poleceniem sprawdzasz czy jesteś połączony z zegarkiem:  adb devices
    9. Teraz restart zegarka:
      adb shell "pm clear com.google.android.gms && reboot"
    10. Następnie ponownie połącz się z zegarkiem wydając komendę:
      adb connect twojeIP:5555
    11. Teraz włącz bluetooth w telefonie i wydaj kluczową komendę na komputerze:
      adb shell "am start -a android.bluetooth.adapter.action.REQUEST_DISCOVERABLE"
    12. Uruchom aplikację Wear OS na telefonie i postępuj zgodnie z instrukcjami.
    13. Twój telefon powinien ponownie i poprawnie sparować się z zegarkiem :)
    14. Powinieneś wyłączyć ADB w zegarku dla bezpieczeństwa.